pátek 6. ledna 2012

2011 - Hudba tak trochu odjinud

I uplynulý rok jsem strávila často na hudebních serverech a magazínech, stále jen do fanouškovské míry, tudíž stále mi spousta novinek i tzv. reissues unikla. Přesto se nasbíralo spousta tracků (vydaných v roce 2011 či dříve, ale já je objevila později), které se trochu vymykaly konvencím a přesto zůstaly poslouchatelné. Je mi jasné, že málokdo klikne na odkaz už jen díky tomu, že by to mělo být něco "jiného", ale pro ty zvídavé vkládám pár odkazů.

Zola Jesus - Vessel - Rusko Americká zpěvačka až s operním rozsahem zabodovala letos svým třetím albem Conatus. Pokud chcete zkusit něco psychedelické a lo-fi, můžu jen doporučit.

Jacques Greene - Another Girl - Moc o tomhle mladém chlapci z Montrealu nevíme, ale víme, že tenhle dubstepový track s vokály byl jedním z nenápadných překvapení roku a moc se povedl.

Lana Del Rey - Video Games - Tohle je prostě jasná hitovka, kterou jsem objevila v létě, líbí se kritikům i širšímu publiku. Letos jen netrpělivě čekáme na album, charismatická slečna má určitě co nabídnout.
The Weeknd - What You Need - Další jemný dubstep z Kanady (tentokrát z Toronta) přistál z čistého nebe a stal se oblíbencem těch nejkritičtějších kritiků z Chicaga.
Sleigh Bells - Rill Rill - Přiznávám, je to trochu hlučnější, ženské, všelijaké, ale zato skvělým příkladem lo-fi žánru.
Young Montana - Sacré Cool - Nejrozhoupanější glitch písnička, je to klišé - ale vaše tělo nenechá chladné.
Air France - It Feels to Be Good Around You - Letos nový track od mých švédských zasněných oblíbenců Air France. Nezklamali mě a potvrdili, že tvoří hudbu, která umí něžně pohladit.
Purity Ring - Ungirthed - Příjemný chillwave experiment s ženským hláskem. Možná trochu náročnější skladba.
Austra - Lose It - Další Kanada, další Toronto, další žena s neuvěřitelným rozsahem. Musí se zalíbit. Možná. Trochu.
Wax Tailor feat. Charlotte Savary - Waxe Tailora znám, ale tenhle triphopový počin jsem objevila náhodou, při sledování filmu Paris. "Sympatická" písnička.

Atlas Sound - Mona Lisa - Neuvěřitelně příjemná písnička s chytlavým refrénem "The Mona Lisa´s got you in awe", pokud se vám líbí Deerhunter, neměl by vám tento ambient sólový projekt jejího lídra uniknout.
Mount Kimbie - Before I Move Off - Na závěr to nejméně konvenční, nejvíc "so touching", dubstepové a minimal tóny, u kterých nemám slov. Přesně ten z tracků, kterých je poskrovnu. Je to lahůdka (a klip taktéž).
(ten zadek na fotce nepatří mně)


Přeji hudebně obohacený nový rok.

Žádné komentáře:

Okomentovat