pondělí 3. října 2011

Apparat - The Devil´s Walk

Puštěné rádio při jízdě aute po slovenských silnicích přineslo své plody. Místní Radio FM vysílalo zrovna pořad o nových netradičních počinech a já posléze doma po dlouhém pátrání našla to, co při jízdě zalichotilo mým uším. Našla jsem stránky rádia a znovu si ten pořad pustila, nastražila uši a odposlouchávala. A našla německého umělce Sashy Ringa z Berlína známého pod pseudonymem Apparat, který začínal u techna, ale pak naštěstí začal tvořit ve stylu ambient, žánrem atmosférickým a nevtíravým, kde se klade důraz nejen na elektronické nástroje, ale často i akustické. Album Devil´s Walk, jež vyšlo 27.9. (podle balady Percy Bysshe Shellyho) se svou melodramatičností hodí právě do časného podzimu. Někomu se nemusí příliš pozdávat sesbírané kousky od dubstepu, trip-hopu, či zasněného popu á la Sigur Rós, neboť to může považovat za ničení těchto žánrů, ale já bych to považovala za jakési melancholické ohlédnutí, vlivy z naposlouchané hudby a chuť k tvoření. Zmíněné Sigur Rós nepřesléchnete v The Soft Voices Died a Black Water, dubstepový rytmus v Candil de la Calle, triphopové duo Thelma & Clyde v Goodbye (ve skutečnosti se však jedná o rakušanku Anja Plaschg neboli Soap&Skin) a klasickou akustickou baladu v Your House Is My World. Jsem ráda, že díky malé náhodě se mi tento muzikant dostal do mého podvědomí, vlastně i dál. Stala jsem se bedlivou pozorovatelkou jeho tvorby. Možná se jedná o jeho průlomové album (zcela se zde odlišil od svých tanečních prvotin, kterými se proslavil), na druhou stranu o zas tak revolučním albu mluvit nemůžeme, protože vlastně mísí styly v podobě hlavně z 90. let, jen si s nimi lehce hraje a upravuje je, ty však utváří do komorního celku, dle mého názoru chytrého a povedeného.

Žádné komentáře:

Okomentovat