sobota 8. února 2014

Vampire Weekend - Modern Vampires of the City

Moc jsem nějakému indie-popu nevěřila. Co by taky mohl přinést nového. Proto jsem nahrávkám newyorské kapely Vampire Weekend odolávala a prostě je přehlížela. A pak jsem to zkusila. už je to spojení členů s barevnými kořeny - židovskými, irskými, iranskými, zakoukání do afrických rytmů, fakt divné, říkám si.
Nebudeme si nic nalhávat, je to pop jak vyšitý, ale tak nějak to funguje nejen na věrné popové posluchače. Takový oddychový úlet není na škodu a chytlavé melodie máme všichni v duchu rádi. A fakt to nemusí být pitomé, vlastně je to hodně dobré. Vyzdvihnu hlavně líné písničky Step a Hannah Hunt (perly této desky). Nejen vokály se povedly, melodie jsou takové elegantní a komorní. Naopak ty lehcé ulítlé, např. Diane Young nebo Unbelievers, mi lehce připomínají Animal Collective právě tou ulítlostí, ale po elektronické stránce určitě nejsou tak vyšperkované, nicméně orginální ano.
Opravdu jsem se trochu mýlila, i tenhle žánr může pořád něco nabídnout, byť není mnou nějak zvlášť vyhledávaný. Přesto může překvapit a mé ucho mile potěšit.

Žádné komentáře:

Okomentovat